יום שבת, 1 במאי 2010

חברים יקרים שלום!

ביום שישי האחרון האזינו המנחים הצעירים לסיפורי עלייה של הלומדים, לרשימת הבלוגים שלנו נוספה הבלוג של מרטה בו היא מספרת על עלייתה מרומנייה.
סיפור עלייתה של מרטה מרומנייה

"עליתי לארץ מרומניה בשנת 1965.אחרי סירוב שלטונות רומניה לאפשר את עלייתנו לארץ (מרטה האח וההורים)בפעם השלישית צלחה עלייתנו.התחנה הראשונה לעלייה הייתה באיטליה,שם שהינו במשך חודש בעיר נפולי.אחרי חודש שאלו את הורי לאיזה מדינה הם רוצים לעלות : קנדה,ארצות הברית או ישראל.כמובן שהורי כציונים שרופים בחרו באפשרות השלישית..." להמשך הסיפור קראו בבלוג שלמרטה.
גילה רוקני סיפרה על עלייתה מאיראן

בשנת 1953 עליתי לארץ מאיראן (אז שלטון המלוכה)כשהייתי בתיכון הצטרפתי לתנועת הנוער בשם החלוץ ,דרך התנועה למדנו עברית.כך שבארץ השפה לא הייתה זרה לנו באותם הזמנים.הייתה עליה של היהודים מעיראק לאיראן בדרךלא דרך עם סכנת נפשות בדרך מדברי ללא מים ומזון (ויש כאלה שלא שרדו בתנאים שהיו להם)האחראי לבואם היה בחור צעיר ששיחד קצינים איראנים כדי להעביר אותם אל הגבול באיראן.בית אבי היה פתוח לקליטתם אחרת היו צריכים לשהות בבית הכנסת עד העברתם לבירת אירןומשם לארץ . הבית היה ברחוב הראשי והחשש היה גדול פן יתגלו. לאחר כמה ימים אנשיהסוכנות מעבירים אותם ברכבת ומשם לארץ...להמשך קראו בבלוג של גילה והדר





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה