יום ראשון, 25 באפריל 2010

סיפור עליה של אילנה

זה התחיל בשנת 1951 ב - 15 במאי יום עלייתי לארץ . עליתי מעיראק להכנות לעלייה כחודש לפני הצלחנו חלק מהחפצים והכלי כסף למכור . את הבית לא מכרנו וגם את החאן שהיה מלא סחורות של תבלינים , בשקים גדולים השארנו שם , אישרו לנו לעלות עם מזוודה אחת בלבד ( מכיוון – שהמשקל היה מוגבל ) . בלי כסף , בלי תכשיטי זהב , וכמה שרשרות זהב הצלחנו להחביא בתוך מכפלות השמלות . התלבשנו שלוש ארבע שמלות עלינו , מכדי להקל על המשקל של המזוודה . מזג האוויר שם היה מאוד חם , והיה לנו נורא קשה להיות עם כל הבגדים האלה עלינו . המטוס היה ללא ספסלים , וכולם ישבו על הרצפה , כדי לעלות כמה שיותר אנשים . הגענו לארץ , אני ירדתי מהמטוס והמזג האוויר שהיה בעונה שבא הגעתי במאי היה נעים , ומרשים מאוד . אחרי הרישומים , וקיבלנו תעודות עולה חדש , לי ולכל משפחתי . אבא , אמא , 2 אחים , ו3 אחיות , ואני , ( ו2 אחיות נשואות עלו כמה חודשים קודם ) . לקחו אותנו לשער עליה , שהיינו שם כשבועיים , חילקו לנו אוכל בכלים מפח , ספגטי , מרגרינה , זיתים , גבינה צהובה , שלא הכרנו קודם . השער עלייה היה ליד הים , וזה הרשים אותנו מאוד כי פעם ראשונה אנחנו ראינו ים , טיילנו לאורך הים , מי שידע לשחות שחה , ביניהם אחים שלי , חיפה הייתה קרובה מאוד , למקום ומידי פעם היינו הולכים רגלית עולים על ההר ומגיעים לעיר . חיפה , הרשימה אותי מאוד מאוד , ואני לא אשכח את החצי מנת הפלאפל הראשונה , שאכלתי שם , אמרו שזה היה המאכל הלאומי בארץ , למרות שבאתי מארץ ערבית , פלאפל לא היה שם . המים שהיו בשער עלייה , מאוד מאוד לא טעימים , הינו הולכים עם הכלים המעטים שהיה לנו , קומקום , סיר קטן , עד לחוף הים כרבע שעה הליכה , ולהביא מים משם שהם היו יותר טעימים מהמים שהיו בשער העלייה . אחרי שער העלייה , היינו כחודש במחנה עולים , עין שמר , חילקנו לנו מצרכים והתחלנו לבשל לבד , והילדים הלכו לאולפן , רוב העולים שהיו שם היו תימנים . לאחר - מכן , חילקנו אותנו למעברות למזלנו עלינו כאחרונים , העלייה מעיראק , ואז נפתחה המעברת עמישב , שהיא קרובה לעיר פתח - תקווה , המעברה הייתה גדולה , היה הרבה חיי חברה , קולנוע , הופעות , בית - ספר עממי , ואולפנים למבוגרים יותר . סיימתי עממי במעברה הזאת , אחרי 3 שנים התמזל מזלי לעבור לעיר בני - ברק , כי היה לנו דוד באמריקה ששלח לנו כסף לקניית דירה . בבני - ברק סיימתי בית - ספר תיכון , הצלחתי ליישם את הלימודים בתיכון - כי היה לי סטיפנדיה , ולא הייתי צריכה לשלם , כי בזמני היה צריך לשלם ללימוד תיכון .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה